РанОК: деякі хитрощі на знімальному кіномайданчику

23 Квітня 2019

Сьогодні фахівці можуть намалювати що завгодно, проте багато режисерів все ще вважають за краще старі перевірені прийоми. Та й навіщо всюди застосовувати CGI, якщо є і більш бюджетні способи. Щоб картинка була по-справжньому живою і реалістичною, а зйомки при цьому не шкодили здоров'ю акторів або персоналу, кіношники іноді придумують абсолютно божевільні варіанти. На сайті "Офігенно" розповіли про деякі секрети, все ще актуальні в Голлівуді.

Розбите скло


Складно буде знайти який-небудь блокбастер, де б головний герой не стрибав у вікно, розбиваючи скло вагою власного тіла. Звичайно, якби скло було справжнім, це було б дуже небезпечно, але в подібних сценах його вже давно стали замінювати прозорими пластинами з очищеного цукру.

У фільмі таку пластину буде складно відрізнити від звичайного скла, але вона набагато більш тендітна, що і дозволяє акторам безстрашно вистрибувати в будь-які вікна. Хоча сьогодні цукрові пластини нерідко заміняють пластиковими.

Діти в фільмах жахів


Як змусити дитину знятися в недитячому фільмі? Звичайно ж, не розповідати йому про це. Режисери просять дітей виконати певні дії, скажімо, бути наляканими або малювати щось на стінах, не пояснюючи, навіщо їм це робити. В результаті діти найчастіше навіть не знають, в якому кіно знімаються.

Яскравий приклад – Денні Ллойд, який зіграв Денні Торренса в «Сяйві». Кубрик зробив все, щоб хлопчик не дізнався, що знімається у фільмі жахів. Ллойд дізнався про це лише в 16 років, коли вперше повністю подивився фільм.

Овочі


Звуки обіду зомбі, зламаних кінцівок, хлюпу крові і всього такого найчастіше отримують з маніпуляцій з овочами. Звичайно, іноді використовують і іншу їжу, але найбільш часті гості у монтажерів звуку - капуста і кавун.

Поколупав кавун – отримав звук м'яса, яке роздирається. Побив ножем капусту – отримав хлюпання крові у відкритій рані. Зламав селеру – звук перелому і так далі.

Масовка


Величезна масовка коштує величезної кількості грошей, тому часто доводиться йти на різні хитрощі. Раніше найчастіше використовували манекени, але через фокусування камери здавалося, що, наприклад, площа заповнена людьми.

Сьогодні ж справа вирішується ще простіше, звичайнісінькою комп'ютерною графікою. Яскравий приклад – недавній ролик HBO про створення спецефектів для «Гри престолів», там можна побачити, що велика частина величезних армій – комп'ютерна графіка.

Сцени в ліжку


Безумовно, є режисери, такі як Ларс фон Трієр або Гаспар Ное, що знімають еротичні сцени вживу, але більшість намагається дотримуватися етичних рамок. Існує так звана сумка скромності для чоловіків, вона чимось нагадує носок тілесного кольору, що закриває геніталії актора.

А ось для жінок придумано білизну тілесного кольору, яка виконує ті ж функції. Якщо ж сцена ще більш відверта, то найчастіше доводиться використовувати протези.

Їжа


Напевно, кожен з нас в дитинстві заздрив акторам, адже вони часто з'являються в кадрі, наминаючи щось смачненьке. Здавалося б, можна спеціально лажати дублі, щоб наїстися досхочу, але насправді все куди простіше.

Дублів дійсно буває багато, а ось місце в шлунку обмежене. Тому часто після знятої сцени до акторів підходять люди зі спеціальними скриньками, куди актори випльовують пережовану їжу.

Сигарети, алкоголь, наркотики


Звичайно ж, на знімальному майданчику ніхто не вживає перераховані речі. Сигарети зазвичай заміняють трав'яними сумішами, хоча все залежить від режисера і самих акторів. Так, в «Повітряному маршалі» Ліам Нісон курив ромашку, а ось в «Костянтині» у Кіану були справжні сигарети і після зйомок у актора з'явилася залежність.

Алкоголь зазвичай заміняють будь-якою іншою рідиною відповідного кольору. Іноді, якщо акторові обов'язково треба скривитися, замість води можуть взяти, наприклад, яблучний оцет, щоб не довелося симулювати огиду.


Так само і наркотики замінюють різними речовинами, які підходять за зовнішнім виглядом і нешкідливі для організму. Роль білого порошку часто грає інозитол, а в шприцах може бути манітол. Далі пішли творці «На голці», у них був протез руки, всередині якої циркулювала червона рідина, це дозволило в точності відтворювати сцени прийому наркотиків.

Найяскравішим винятком може бути оскароносна «Краса по-американськи». В одній зі сцен герой Кевіна Спейсі курить справжнісіньку травичку.

Блювота


Тут все залежить від масштабів катастрофи. Якщо потрібна невелика сценка, акторам в рот поміщають маленьку порцію пюре або вівсянки. Якщо ж потрібно симулювати величезний потік, до зворотної сторони актора кріплять спеціальну трубку, з якої під тиском вилітає все та ж вівсянка.

Зловісні хмари


Сьогодні це майже завжди CGI, але ось раніше була така машинка Cloud Tank. Вона знімала все, що відбувається в акваріумі, в який пускали чорнило. І, чесно кажучи, це було набагато гарніше нинішнього підходу.

До речі, найвіртуозніша робота з чорнилом в воді належить Стенлі Кубрику. Багато відрізків легендарної сцени тріпу в «Космічній одіссеї» зроблені саме так.

Нічні дороги

А ти звертав увагу, що майже у всіх нічних сценах дороги завжди мокрі? Справа в тому, що, по-перше, мокрий асфальт виглядає куди більш естетично, а по-друге, мокра дорога краще відбиває світло, що позначається на загальному сприйнятті картинки.

Мова на задньому плані


29, 341, 45, 119, 1311, 9 – саме ці цифри вимовляють актори масовки, щоб симулювати жваву бесіду на задньому плані. Давним-давно один британський вчений виявив, що вимова цих цифр найбільше схоже на усвідомлену мову. Тому масовка зазвичай або тихо вимовляє ці цифри, або просто ворушить губами, щоб їх мова не глушила слова головних героїв.

Сніг


Кіношники ой як не люблять снігу. Адже актори промокають до нитки всього за один дубль, а ще й застудитися можуть. Техніці теж доводиться несолодко в таких умовах. А ще нерідко снігу просто немає. У таких ситуаціях раніше доводилося їхати туди, де він є.

Сьогодні в світі існує безліч фабрик, що випускають штучний сніг, який роблять з усього, що тільки можна видати за нього. Наприклад, одна з найбільших голлівудських фабрик по виробництву снігу Snow Business поставляє студіям дрібно нарізаний пресований папір.

Великі мініатюри


Цим прийомом користувалися раніше повсюдно, а сьогодні йому на зміну прийшов все той же CGI. Однак через його дорожнечу або ненатуральності багато хто продовжує вибудовувати справжнісінькі мініатюри, тільки не зовсім вже мініатюрні. Вони називаються бігіатюри.

З огляду на, що після зйомок бігіатюри зазвичай зберігаються на складах студій, можна сказати, що Хогвартс або Мінас Тіріт існують в нашому світі. До цього прийому вдавався ще Крістофер Нолан в «Початку» і Уес Андерсон в «Готелі "Гранд Будапешт".

0

Читати ще

Додати новий коментар

Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter