Подорожуючи до Луцька на запрошення Музею сучасного мистецтва Корсаків журналістка «Української правди» мала змогу подивитись на створення найбільшої у світі картини «Космогонія», яку з минулої осені малює в просторі Музею Корсаків митець з Горлівки Петро Антип.
Арт-об’єкт має сягнути 2 тис. квадратів. Окремі яскраві полотна зображують міфілогічні, релігійні сюжети про створення світу, зародження життя, а на останньому Антип обіцяє візуалізувати майбутнє людства.
Масштабний простір приватного Музею сучасного мистецтва Корсаків, який сягає 12 тис. квадратних метрів, зараз зайнятий двома великими проєктами. Окрім постійної експозиції, є декілька великих виставок, зокрема, «Український абстракціонізм: танець неокортексу», де представлені роботи понад 40 українських художників, та виставка графіки «Україна у чорно-білому: графічні діалоги». Окрему частину займає меморіальний музей Миколи Кумановського.
Частина нових об’єктів прямо або опосередковано стосується війни. Так, на третьому поверсі музею в центрі – дерев’яний танк-теплиця Сергія Григоряна «Зимове садівництво» – всередині пишно зеленіють хатні рослини.
Журналістка застала один проєкт «суто про війну», він займав основну частину першого поверху. Здебільшого це емоційні артоб'єкти, які мають естетичну складову і радше закликають до рефлексії, аніж спричиняють ретравматизацію.
До слова, подружжя відвідувачів, яких зустріла, привели на перший «воєнний» поверх хлопців років 6 і 10.
«6-річний відвідувач, споглядаючи арт-об’єкти з іграшковими солдатиками й міні-технікою, голосно сказав: "Задовбала ця війна" і тут же зупинився біля невеличкої скульптури "Рашист", де ворог поданий в образі мавпоподібного створіння з колючками. "Рашист" – вголос прочитав хлопець і, ще раз роздивившись, резюмував: "Точно. Схожий», – передає авторка.
Ще один важливий вайб, який зчитала журналістка в музеї в Луцьку – відчула музей як хаб, де всі вдома. Художник Петро Антип, як розповіли «з порогу» – живе в музеї. Насправді має майстерню навпроти, вона зайнята новими скульптурами, книжками, ескізами і навіть постерами на стінах.
Митець, який народився і виріс у Горлівці, жартома називає себе «бездомним». Вони поговорили про три його втрачені майстерні: в Донецьку (у 1990-х, коли Антип був у РУХу), Горлівці (з початком війни на Донбасі) та на Київщині – від атак ворога на початку інвазії.
Антип – у музеї і консультант фундатора, і окрема принада, адже щодня він на другому поверсі малює частину «Космогонії».
«Фішкою» Корсаків колись став локальний принцип: тут фігурує окрема історія митців Одещини, Харкова, Херсонщини, Києва, Львова, Закарпаття. Цікаво, що з початку повномасштабної війни цей принцип Музею з одного боку оприявнився, а з іншого – нівелювався. За словами фундатора Віктора Корсака, з весни 2022 тут побували митці з різних регіонів, про них лишився цілий пул історій, які, між іншим, можуть вдало обігувати, демонструючи картини, які є в колекції.
Журналістка пише, що заключною частиною «Космогонії» обіцяють візію майбутнього людства, про яку, за розповідями самого митця, запитують в Німеччині, де Антип має майстерню.
«А в тому, що перфоманс має тривати ще цілих довгих шість місяців ("доооооовгих" – тут тягну, розтягую, смакую). Тобто, я – як глядачка – можу бути впевнена: є план на завтра – завтра-за тиждень-через місяць Антип малюватиме свою "Космогонію". А далі її повезуть Європу дивувати масштабами й українськими символами, а тоді в США. Та куди б не повезли – головне, що Show must go on», – пише журналістка.