Волинський священник навів 9 тез щодо Благодатного Вогню

16 Квітня 2020

Публікація з допису відомого волинського священника Віктора Мартиненка про Благодатний Вогонь спровокувала у фейсбуці запеклі суперечки з переходами на особистості та відвертими образами одні одних.

У коментарі «Таблоїду Волині» священник пояснив, що багато його думок журналісти і читачі зрозуміли та сприйняли неправильно, оскільки поза контекстом вони стали провокативними. Коли ж почали активно обговорювати слова, яких отець Віктор не говорив узагалі, він вирішив пояснити свою позицію та написав 9 розширених тез щодо Благодатного Вогню:

1. Я вірю і визнаю, що Вогонь, який освячується у Храмі Гробу Господнього в Єрусалимі вже багато віків є Святим і Благодатним Вогнем, як святе і Благодатне є все, що освячує Церква у своїх спасительних священнодійствах і обрядах, як то Агіасма Святих Богоявлення (Хрещенська свята вода), Вода Хрещення, Святе Миро, єлей таїнство Єлеоосвячення, святий Артос, тощо.

2. На моє переконання, для святості і благодатності Вогня Великої Суботи зовсім не обов'язково щоб він замозапалювався чи сходив з неба, подібно як і Свята вода, Святе Миро чи цілительний єлей Соборування не падають з неба, маючи цілком природнє походження, а по молитві Церкви набувають святості, благодатності і цілющої сили.
Більш того, речовини найбільшого Таїнства, дійсного Чуда і основи Церкви - Божественної Євхаристії - хліб і вино - не самоматеріалізуються, а виготовляються людьми і силою Святого Духа, перетворюються на Істинні Тіло і Кров Ісуса Христа, не змінюючи при цьому фізичних властивостей.

3. Разом з тим я вірю і за своє життя навіть неодноразово був свідком надприродної і чудесної з'яви субстанцій, які ми іменуємо миром, єлеєм, благоуханням чи кров'ю на чудотворних мироточивих іконах та мощах святих. Відтак, впевнений, що у певні одному Богу відомі моменти Він може звести і Вогонь з неба, що неодноразово відбувалося в історії, у тому числі й у Храмі Гробу Господнього.

4. Церемонію Благодатного Вогню, яка відбувається у Велику Суботу волію називати саме так, як називають її ієрархи Єрусалимської Церкви, які її і завершують - "Обрядом Святого Світла", " Церемонією Благодатного Вогню", уникаючи термінів "щорічне чудо" чи "сходження", оскільки дані терміни офіційно не вживає Єрусалимська Патріархія і Святогробське Братство.

5. Знайомство з багатьма дослідженнями, літургічними та історичними джерелами, публікаціями та інтерв'ю, дозволяє мені мати думку, щодо даного священнодійства, яка полягає у тому, що згідно вікових традицій і прийнятому у Храмі Гробу Господнього скатус-кво Блаженніший Патріарх Єрусалимський разом з священнослужителем Вірменської Апостольської Церкви, після відповідних молитов освячують Вогонь, запалюючи його від невгасимої лампади, що постійно горить на Триденному Ложі нашого Господа, і передають його людям, для просвічення, освячення, зцілення душі і тіла та возвіщення Воскресіння нашого Спасителя і Господа.

6. Така моя думка корелює з текстом молитви, яку читає Патріарх у Гробі (її оприлюднила Єрусалимська Патріархія) і зі словами самого Патріарха Феофіла, який називає це священнодійство "репрезентацією", і жодного разу "чудом".

7. Такі мої переконання не роблять мене "невіруючим", "єретиком", "антихристом в рясі" і т. д., оскільки віра у щорічне самозаймання вогню в Єрусалимському храмі не сповідується у Символі Віри, оросах і канонах Вселенських чи Помісних Соборів і навіть у літургічній традиції Православної Церкви.

8. Господь сподобив мене колись побувати в Храмі Гробу Господнього у Велику Суботу на богослужінні Благодатного Вогню. З вдячністю Йому і тим людям, завдяки яким це відбулося, побожністю та благоговінням згадую той день, як одне з найяскравіших вражень мого життя.

9. Усіх священиків чи вірних, які проповідують і вірять у надприродній генезис Вогню, не засуджую і толерую їхні переконання. Колись мої батьки говорили мені, що знайшли мене у капусті, - згодом, дізнавшись що це цілковита неправда, я не мав на них жодної образи чи презирства)

Усіх, хто читає це, вітаю зі священним Пасхальним триденням і бажаю милості від нас ради Розіп'ятого, Похованого і Воскреслого!

1

Читати ще

Коментарі

Олег

Мартиненко неправий. Більш нічого що до цього хлопця не хочу коментувати. Благодатний вогонь перші 15 хвилин не обпалює- це що теж неправда? Коли покійного митрополита Ніфонта запитав- чому за радянських часів ми не чули про це явище сходження вогню? То владика відповів, що кгб і служби всіляко забороняли спілкування на цю тему. І я був в запалі від проповідей Ніфонта про подію цього чуда і про колону з якої вийшов вогонь. Цікаво, що араби які присутні на сходженні в неймовірній радості вигукують- наша віра православна! І ще, бачив я в одному з храмів Волині літографію кінця 19 початку 20 ст сходження благодатного вогню... і це все дуже сприяло моїй вірі. А те що пише Мартиненко- не сприяє.

Олег

І для чого тоді патріарх єрусалимський роздягається до підризника? Для чого його обшукує поліція на предмет запальничок, сірників і т ін перед входженням до гробу Господнього? Заради церемонії? - Ні. Заради уникнення підміни і підробки чуда

Додати новий коментар

Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter