Всесвітньо відомі дизайнери Dolce&Gabbana; сплагіатили роботу луцької художниці? ФОТО
Луцька художниця Альвіна Хамулка помітила плагіат на свою роботу у новій колекції всесвітньо відомих дизайнерів одягу Dolce&Gabbana;.
10 Грудня 2018
Успішно!
Луцька художниця Альвіна Хамулка запідозрила відомих дизайнерів одягу Dolce&Gabbana; у плагіаті на свою роботу
Сукня відомих дизайнерів одягу Dolce&Gabbana є стовідсотковим плагіатом на сукню луцької художниці Альвіни Хамулки, яка у 2014-му році вона захистила диплом спеціаліста на факультеті дизайну ЛНТУ з колекцією «Italy / Da Vinci / Dolce&Gabbana».
Про це Інформаційному агентству Волинські Новини розповів адвокат Віталій Жуковський.
Нагадаємо, луцька художниця Альвіна Хамулка запідозрила відомих дизайнерів одягу Dolce&Gabbana у плагіаті на свою роботу.
ЧИТАТИ ТАКОЖ: ВСЕСВІТНЬО ВІДОМІ ДИЗАЙНЕРИ DOLCE&GABBANA; СПЛАГІАТИЛИ РОБОТУ ЛУЦЬКОЇ ХУДОЖНИЦІ? ФОТО
«Мені розповіли за цю ситуацію з Dolce&Gabbana і луцькою художницею. Я спочатку дещо скептично до цього віднісся, оскільки поняття схожий одяг – досить відносне. Але коли я побачив фотографії, то можу сказати, що це 100% піратство», - стверджує Віталій Жуковський.
Щодо того, як визначити, де плагіат, а де ні, адвокат наголошує, що окрім українського законодавства є міжнародне, зокрема Паризька та Бернська конвенції, до ратифікації яких у кожної країни було своє законодавство, яке вимагало патенту.
«Пізніше конвенції передбачали, що країни, які їх ратифікують, погоджувалися, що патент не є обов’язковим. Раніше була така проблема, що в Франції запатентували якесь зображення, а в Італії – ні, тому були створені такі дві конвенції, які захищали права авторів», - пояснює адвокат.
Він зазначає, що відсутність патенту в Альвіни Хамулки не означає те, що вона не є автором, адже зафіксовано, що в 2014 році ці ескізи були відображені так само, як і Dolce&Gabbana на показі мод у 2018 році, тобто це є порушення авторського права.
З його слів, у світовій практиці був подібний конлікт між «Louboutin», які позивалися на «Yves Saint Laurent» через те, що вони незаконно використовували червоний колір на підошві, який є візитівкою «Louboutin». Суд перший інстанції відмовив у задоволенні позову, вважаючи, що червоний колір не може бути об’єктом інтелектуального права, однак апеляційний суд погодився, що тут є порушення, дійшовши висновок, що червона підошва у поєднанні з високим каблуком є інтелектуальною власністю Louboutin, тож з «Yves Saint Laurent» стягнули декілька мільйонів доларів.
Віталій Жуковський підкреслює: «Cвітова практика показує, що такі позови задовольняються, але судовий процес досить складний та тривалий. Є досить значні шанси на компенсацію. Зокрема в Італії є досить авторитетна організація, і хоча її рішення несе рекомендаційний характер, воно є доволі авторитетним на території Італії, тож модельні агенції притримуються його. Тому є шанс вирішити спір до судового врегулювання».
Насамкінець юрист пригадав випадок у Франції, коли на показі мод «Chanel» фотограф сфотографував сукню та виклав її у соцмережу - це визнали порушенням авторських прав, адже показ сукні на подіумі вже підтверджує авторську власність.