Наймодніші полотна іменинника Кумановського
31 Серпня 2015
31 серпня святкує 64-й День народження знаний в Україні та за кордоном автор багатьох циклів картин, серед яких одим із найвідоміших «Умовні українці», невтомний творець живописних, графічних і скульптурних робіт і колажів, справжній патріот-лучанин Микола Кумановський.
Цей яскравий представник мистецького бомонду ще й автор герба Луцька, ілюстрацій до повного зібрання творів Григорія Сковороди, яке вийшло у США, автор ідеї та проекту пам’ятника-храму борцям за волю України «Стріляючий ліс». Саме Микола Кумановський став прототипом головного героя – «збіса доброго художника» – зі скандального роману Оксани Забужко «Польові дослідження українського сексу».
«Поєднуючи у візуальній пластиці свого мистецтва реальне і нереальне, свідомість і підсвідомість, художник витворює образ своєї Батьківщини, – каже львівський відомий мистецтвознавець Роман Струк. – Художник намагається переконати глядача в тому, що є українська історія, є українська нація, є українські традиції, взагалі українська культура і духовність, українське сьогодення і майбутнє. Проте європейські критики, споглядаючи твори Кумановського, зазначають, що, наприклад, живописний цикл «Умовні українці» – це узагальнений образ людства».
Не дивно, що українські митці без перебільшення вважають Миколу Кумановського один із наймодніших художників сьогодення. А його творчість, його унікальні полотна є спадщиною всього світу. До слова, багато полотен художника нині перебувають у колекціях найбагатших шанувальників образотворчого мистецтва Європи, Азії, Америки.
Який рецепт популярності Кумановського? За словами мистецтвознавців, його картини – це не те мистецтво, від якого можна отримувати лише естетичне задоволення. Полотна насамперед змушують думати, замислюватися, фантазувати і мріяти. «Чому воно саме так, я не знаю. Бозя знає, – каже автор. – Творення йде від слова до образу. Цей шлях довгий, і як усе трансформується від початкового слова, мені важко сказати, але врешті-решт виливається в метафору. Якщо мені потрібно досягнути мети, я досягатиму її. Можна плювати на полотно чи бризкати чимось, чи використовувати техніку, яка б фарбу розтягувала, чи ще щось, але якщо в тому нема ідеї, то така справа нічого не варта».
Дехто з критиків вбачає рецепт успіху та нетлінної моди на полотна художника через унікальну техніку творіння картин. Однак Микола Кумановський упевнений, що справжня причина – у змісті творіння: «Немає новаторства у техніці. Наприклад, художник дивиться на облуплений стовп і передасть це так, що ви й не відрізните, – є маса технік, за допомогою яких можна зробити це. Але я залишаюся на тій думці, що коли нема основного, тобто тієї печі, від якої можна танцювати, то це нічого не варте. Мені особисто важко, коли картина створена «просто так». Абищо малювати я не можу. Загалом у багатьох, навіть деяких «розкручених» авторів малярство трансформується у бездумне формотворення. Ну, цікаві комусь коров’ячі голови у розчині, та й усе».
Одні з найпопулярніших полотен Миколи Кумановського з серій «Умовні українці» та «Оскома», циклу «На водах», «Наші гнізда», «Сад ловців»:
[caption] Аби йти[/caption]
[caption] Вирізка на столі[/caption]
[caption] Вишківський натюрморт[/caption]
[caption] Відрізання торби[/caption]
[caption] Вона його любить[/caption]
[caption] Допливли[/caption]
[caption] Духмяні пахощі[/caption]
[caption] Жбурляння колеса[/caption]
[caption] Життя метелика[/caption]
[caption] З життя Павла[/caption]
[caption] Читання[/caption]
[caption] Мелодія[/caption]
[caption] З циклу На водах[/caption]
[caption] З циклу Наші гнізда[/caption]
[caption] Зелений листочок[/caption]
[caption] Із серії Оскома, Стиглі яблука[/caption]
[caption] Хлопці з Олики[/caption]
[caption] Кіно удвох[/caption]
[caption] Кобіта на ровері[/caption]
[caption] Любов у тишині дотику[/caption]
[caption] Метелики[/caption]
[caption] Метелиця[/caption]
[caption] Місячна чарка[/caption]
[caption] Міф[/caption]
[caption] Один подвійний[/caption]
[caption] Підпалювач[/caption]
[caption] Покруч або Присвята друзям мого покоління[/caption]
[caption] Про що не писав Пушкін[/caption]
[caption] Сад ловців[/caption]
[caption] Сон в подушці[/caption]
[caption] Стара бочка[/caption]
[caption] Стіл зради[/caption]
[caption] Стіл навпіл[/caption]
[caption] Страшко з нічного парку[/caption]
[caption] Торкання місяця[/caption]
[caption] Український дзен[/caption]
[caption] Хлопчачі забави[/caption]
[caption] Чекання[/caption]
[caption] Явління[/caption]
Цей яскравий представник мистецького бомонду ще й автор герба Луцька, ілюстрацій до повного зібрання творів Григорія Сковороди, яке вийшло у США, автор ідеї та проекту пам’ятника-храму борцям за волю України «Стріляючий ліс». Саме Микола Кумановський став прототипом головного героя – «збіса доброго художника» – зі скандального роману Оксани Забужко «Польові дослідження українського сексу».
«Поєднуючи у візуальній пластиці свого мистецтва реальне і нереальне, свідомість і підсвідомість, художник витворює образ своєї Батьківщини, – каже львівський відомий мистецтвознавець Роман Струк. – Художник намагається переконати глядача в тому, що є українська історія, є українська нація, є українські традиції, взагалі українська культура і духовність, українське сьогодення і майбутнє. Проте європейські критики, споглядаючи твори Кумановського, зазначають, що, наприклад, живописний цикл «Умовні українці» – це узагальнений образ людства».
Не дивно, що українські митці без перебільшення вважають Миколу Кумановського один із наймодніших художників сьогодення. А його творчість, його унікальні полотна є спадщиною всього світу. До слова, багато полотен художника нині перебувають у колекціях найбагатших шанувальників образотворчого мистецтва Європи, Азії, Америки.
Який рецепт популярності Кумановського? За словами мистецтвознавців, його картини – це не те мистецтво, від якого можна отримувати лише естетичне задоволення. Полотна насамперед змушують думати, замислюватися, фантазувати і мріяти. «Чому воно саме так, я не знаю. Бозя знає, – каже автор. – Творення йде від слова до образу. Цей шлях довгий, і як усе трансформується від початкового слова, мені важко сказати, але врешті-решт виливається в метафору. Якщо мені потрібно досягнути мети, я досягатиму її. Можна плювати на полотно чи бризкати чимось, чи використовувати техніку, яка б фарбу розтягувала, чи ще щось, але якщо в тому нема ідеї, то така справа нічого не варта».
Дехто з критиків вбачає рецепт успіху та нетлінної моди на полотна художника через унікальну техніку творіння картин. Однак Микола Кумановський упевнений, що справжня причина – у змісті творіння: «Немає новаторства у техніці. Наприклад, художник дивиться на облуплений стовп і передасть це так, що ви й не відрізните, – є маса технік, за допомогою яких можна зробити це. Але я залишаюся на тій думці, що коли нема основного, тобто тієї печі, від якої можна танцювати, то це нічого не варте. Мені особисто важко, коли картина створена «просто так». Абищо малювати я не можу. Загалом у багатьох, навіть деяких «розкручених» авторів малярство трансформується у бездумне формотворення. Ну, цікаві комусь коров’ячі голови у розчині, та й усе».
Одні з найпопулярніших полотен Миколи Кумановського з серій «Умовні українці» та «Оскома», циклу «На водах», «Наші гнізда», «Сад ловців»:
[caption] Аби йти[/caption]
[caption] Вирізка на столі[/caption]
[caption] Вишківський натюрморт[/caption]
[caption] Відрізання торби[/caption]
[caption] Вона його любить[/caption]
[caption] Допливли[/caption]
[caption] Духмяні пахощі[/caption]
[caption] Жбурляння колеса[/caption]
[caption] Життя метелика[/caption]
[caption] З життя Павла[/caption]
[caption] Читання[/caption]
[caption] Мелодія[/caption]
[caption] З циклу На водах[/caption]
[caption] З циклу Наші гнізда[/caption]
[caption] Зелений листочок[/caption]
[caption] Із серії Оскома, Стиглі яблука[/caption]
[caption] Хлопці з Олики[/caption]
[caption] Кіно удвох[/caption]
[caption] Кобіта на ровері[/caption]
[caption] Любов у тишині дотику[/caption]
[caption] Метелики[/caption]
[caption] Метелиця[/caption]
[caption] Місячна чарка[/caption]
[caption] Міф[/caption]
[caption] Один подвійний[/caption]
[caption] Підпалювач[/caption]
[caption] Покруч або Присвята друзям мого покоління[/caption]
[caption] Про що не писав Пушкін[/caption]
[caption] Сад ловців[/caption]
[caption] Сон в подушці[/caption]
[caption] Стара бочка[/caption]
[caption] Стіл зради[/caption]
[caption] Стіл навпіл[/caption]
[caption] Страшко з нічного парку[/caption]
[caption] Торкання місяця[/caption]
[caption] Український дзен[/caption]
[caption] Хлопчачі забави[/caption]
[caption] Чекання[/caption]
[caption] Явління[/caption]